Twirritant

Gister verkiezingscongres van GroenLinks in de Utrechtse schouwburg:

 

GroenLinks beleefde een heel hip en modern congres want je kon ter plekke al Twitterend je eigen berichtjes op het grote podiumscherm terugzien, zo ook tijdens de presentaties van de EU-kandidaten.

 

Lees op Planeet GroenLinks vooral positieve berichten over Twitter op het congres… Kon alleen in de blog van Paul Vermast een ietwat negatief klankje vinden:

 

“Gevaar was wel een beetje dat het commentaar soms wat té melig aan het worden was”

 

In de Twitterverslagen zijn de negatieve en flauwe Tweets/Twits achterwege gelaten (geen idee hoe dat getwit allemaal heet en werkt, mijn mobiel is ouder dan het toestel van de gemiddelde 65 plusser).

 

Heeft dan verder niemand van de Planeetse bloggers zich ook maar enigzins gestoord aan het getwitter? Ik vond het op sommige momenten weinig respectvol en genant. Kandidaten die hun presentatie houden worden ter plekke op groot scherm soms toch wel belachelijk gemaakt… Flauw! Is dapper als je je kandidaat stelt, en daar gaat staan. Dat alleen al verdient steun en respect.

 

Hou het voortaan lekker bij positieve Twitters aan je favoriet gericht op het moment dat jouw favoriet aan het woord is, is heel wat socialer!

 

 

 

5 Reacties op “Twirritant

  1. Hoi Jenny,

    Kan me voorstellen dat sommige mensen het irritant vonden. Maar toch wil ik er wel iets over zeggen ter verdediging. Dat is dat je, zeker als kandidaat voor plek 2, wat moet kunnen hebben. Dan moet je het ook opnemen tegen een SP, PVV en VVD, en die zijn heus niet lief tegen andere kandidaten. Van een kandidaat voor een hoge plaats verwacht je ook kwaliteit. Die was, zeker bij de eerste paar kandidaten, ver te zoeken. Of een gortdroog verhaal, of geen duidelijke koers. Dan zijn 3 minuten ineens heel lang.

    Ik heb overigens genoeg positieve tweets gezien, ook bij kandidaten (maar toen stond het inmiddels even uit). Veruit de meerderheid schat ik in. Promotie voor kandidaten, voor amendementen, voor hoekjes.

    Misschien is het ook gewoon even wennen.

  2. @Jenny: Leuk dat je ook over het congres blogt en je hebt wel degelijk een punt. Maar ik vind het ook wel lichtelijk ironisch dat je Twitteraars oproept om op het positieve de focus te leggen, terwijl je zelf alleen maar zuur bent over het gebruik van Twitter. Een gemiste kans om de nuance die je zelf zegt te willen van anderen zelf niet te gebruiken.

  3. Ik kon omdat ik mijn bril niet op had gelukkig een boel van de tweets niet lezen, maar ik ben het wel met je eens dat het getwitter niet erg constructief was. Het waren vaak meer opmerkingen voor op de borrel dan serieuze bijdrage aan een discussie.

  4. Pingback: #GLEU « WALTER VAN PEIJPE

  5. Fennie Stavast

    Altijd die behoefte aan nuances: ik vond het niet van belang of het commentaar negatief of positief was, ik vond het erg afleidend, totdat ik erin getraind was er niet meer naar te kijken.
    Kan me voorstellen dat het buiten de zaal informatief is, IN de zaal vond ik het storend. Ik kan het niet: berichten lezen en tegelijk naar een verhaal luisteren….

Geef een reactie

